سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در خارج

تحصیل در چین

    نظر

تحصیل در چین2019


مزایای تحصیل  در چین


  • در مقایسه با کشورهای آمریکایی، اروپایی و حتی آسیایی نظیر هند، مالزی و… هزینه زندگی و تحصیل در چین بسیار مقرون به صرفه تر و ارزان تر است
  • شهریه مناسب

هزینه شهریه دانشگاه های چین سالانه بین 3000تا 6000 دلار آمریکاست.

  • هزینه های پایین زندگی

هزینه زندگی برای یک فرد میتواند بین 500 تا 600 دلار آمریکا بصورت ماهیانه باشد.

  • تحصیل در دانشگاه های چین که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت هستند.
  • تحصیل در دانشگاه های با رتبه بین المللی بسیار مناسب

تعداد دانشگاه های با رتبه زیر 300 چین در رتبه بندی معتبر موسسه QS بسیار زیاد است. برای مثال دانشگاه فودان دارای رتبه 42  ، دانشگاه جیاتونگ دارای رتبه 62، دانشگاه تونگجی دارای رتبه 300 جهانی و……..

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • می توانید در اکثر دانشگاه های شانگهای به زبان انگلیسی درس بخوانید حتی بدون اینکه مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید ولی باید سعی کنید در حد آیلتس 5.5 آکادمیک به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.
  • امکان استفاده از معافیت تحصیلی

چون در دانشگاه های چین بصورت مستقیم پذیرش می شوید می توانید از معافیت تحصیلی بهره ببرید.

  • فرصت طلایی برای علاقمندان به بیزنس (Business) و آشنایی با مارکت ها

افزایش دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در چین


چین به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد جذاب برای دانشجویان بین المللی است، از این رو دانشگاه های سرمایه گذاری مشترک (joint venture) تلاش می کنند گزینه های بیشتری در اختیار دانشجویان قرار دهند.

در سال 2017، حدود 489.200 دانشجوی بین المللی تحصیلات خود را در چین ادامه دادند که این نرخ بیش از 10 درصد در دومین سال متوالی رشد داشته است. هرسال تعداد دانشجویان کارشناسی از 241.500 نفر (49.38% از کل)، به بیش از 15.04 درصد افزایش می یابد. طبق گزارشات آموزش و پرورش چین، تعداد دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا دارند رو به افزایش است. وجود رشته های متعدد و بورسیه های اعطایی توسط دولت چین نقش بسزایی در جذب دانشجویان بین المللی داشته است و دانشجویان اقدام به اپلای چینبرای تحصیل رایگان در چین می کنند.

بر طبق رتبه بندی دانشگاه های آسیا در سال تحصیلی 2018 در نشریه تحصیلات عالی تایمز دانشگاه های چین در حال تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ در عرصه آموزش عالی هستند. تعدادی زیادی از ابتکارات و بودجه های دولتی به چین کمک کرده است تا جایگاه خود را به عنوان یک مقصد جذاب دانشجویان بین المللی حفظ کند و البته به نظر نمی رسد که کشوری بتواند در آینده نزدیک این جایگاه را تصاحب کند.

آمارها نشان می دهند در سال 2017 دانشجویان از 204 کشور و اقلیم متفاوت، در 935 موسسه آموزش عالی که در 31 استان، نواحی مستقل و شهرها قرار دارند، تحصیل می کردند. این افراد شامل 75.800 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا می باشند که در مقایسه با سال 2016 حدود 18.62 درصد افزایش داشته اند.در اواخر سال 2017، کشور چین مشهورترین مقصد مطالعاتی برای دانشجویان بین الملل در آسیا بوده است.

ویزای تحصیلی چین


ویزای تحصیلی چین به دو نوع X1 و X2 تقسیم می شود. ویزای X1 برای کسانی صادر می شود که برای تحصیل، تحصیلات دانشگاهی یا کار میدانی بیش از 6 ماه به چین می آیند. ویزای X2  نیز برای کسانی صادر می شود که با هدف مشابه به چین می آیند، اما مدت اقامت آنها کمتر از 6 ماه خواهد بود.


دارندگان ویزی نوع X1 می توانند ظرف 30 روز پس از ورود به چین از دفتر امنیت عمومی محلی (Public Security Bureau) درخواست مجوز اقامت موقت (Temporary Residence Permit) نمایند. اعتبار مجوز اقامت موقت می تواند بین 180 روز تا 5 سال متغیر باشد. دارندگان ویزای X2 فقط می توانند در مدت زمانی که در ویزا تعیین شده است در چین بمانند و این افرد لزومی ندارد که درخواست مجوز اقامت موقت نمایند.