سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در خارج

تحصیل پزشکی در انگلیس

    نظر

 

انگلستان یکی از پیشرفته‌ترین و معتبرترین کشورها در زمینه‌ی آموزش است     برای رسیدن به بورسیه تحصیلی در انگلیس و یا تحصیل پزشکی در انگلستان رقابت زیادی بین دانشجویان برقرار است. برای پذیرش در رشته پزشکی و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باید شرایط و مدارکی داشته باشید که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد .

به‌خاطر داشته باشید انتخاب دانشگاهتان در آینده‌ی شغلی شما تأثیر بسزایی خواهد داشت. دوره‌های تحصیل پزشکی در انگلیس حدود 5سال است و به‌خاطر تجهیزات پزشکی پیشرفته و استفاده از جدیدترین روش‌ها برای آموزش دانشجویان در این رشته، زبان‌زد خاص و عام است. همین مسئله باعث می‌شود که دانشجویان در انتخاب این کشور به عنوان مقصدی برای ادامه تحصیلشان شکی نداشته باشند و با اطمینان خاطر وقت و هزینه‌شان را در این مسیر سرمایه‌گذاری کنند.

دانشجویانی که در حال تحصیل در رشته پزشکی در کشور انگلستان هستند به عنوان دانشجویان بین‌المللی، این امکان را دارند که در حین تحصیل خود به صورت پاره وقت به مدت 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند و از این راه قسمتی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند.

همچنین باید بگوییم که برای پذیرش در کالج ها و دانشگاه های انگلستان به منظور تحصیل در رشته پزشکی شرایط نسبتا آسان تری در مقایسه با کشورهای دیگر مانند آمریکا وجود دارد. مدارک ارائه شده از دانشگاه های انگلستان از اعتبار بسیار بالایی در سراسر دنیا برخوردار بوده و مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز هستند.

نام آزمون ورودی به رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی در انگلستان UKCAT است. UKCAT مخفف UK Clinical Aptitude Test ) ) بخشی از پروسه‌ی پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی انگلستان محسوب میشود. آزمون UKCAT به صورت آنلاین برگزار شده و هدف آن ارزیابی توانایی های شناختی، نگرش، تفکر انتقادی و استدلال منطقی میباشد. آزمون UKCAT متشکل از چهار تست استدلالی و یک تست قضاوت موقعیتی است.