سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در خارج

دوره دندانپزشکی در انگلستان

    نظر

 

دندانپزشکی یکی از رقابتی‌ترین رشته‌ های تحصیلی در سراسر دنیا است و تحصیل دندانپزشکی در انگلستان نیز از این قاعده مستثنی نیست    . در انگلستان دانشکده های دندانپزشکی بسیاری وجود دارند که دوره های دندانپزشکی با کیفیت بالا ارائه می دهند. مهمترین مزایای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان می تواند طول دوره کوتاه تر در مقایسه با اکثر کشورهای جهان باشد چرا که دور? پزشکی در انگلیس 5 ساله و کوتاه‌تر از سایر کشورها است که امتیاز بزرگی محسوب می‌شود.

کیفیت آموزش در انگلستان  به قدری بالا است که معمولا دانشجویان به تحصیل در دوره کارشناسی بسنده نمی کنند و سعی می کنند در مقاطع بالاتر نیز این رشته را ادامه دهند. مقطع بعدی پس از دوره کارشناسی، دوره کارشناسی ارشد است که احتمالا بدین گونه خواهد بود که دانشجو نیمی از سال را در دانشکده دندانپزشکی می گذراند و نیمی دیگر را در یک مرکز ارتباط با جامعه خدمت می کند. با گذراندن دوره کامل که عموما یک سال یا یک سال و نیم به طول می انجامد، مدرک فوق لیسانس در زمینه جراحی دندانپزشکی دریافت خواهد شد. این مدرک به اختصار BDS نامیده می شود و پس از آن دانشجو می تواند به صورت مستقل مطب جراحی فک و دندان تاسیس نماید.

سال اول دوره دندانپزشکی در انگلستان شامل آموزش دوره های پایه پزشکی و بالینی در زمینه های آناتومی، فیزیولوژی، بیولوژی دهان و بیوشیمی می شود. مطالعات آکادمی در سطح دوره ادامه خواهد داشت اما کار عملی تحت نظر سوپروایزر از ابتدا دوره شروع و تا انتهای دوره ادامه دارد. دانشگاه ها از تکنولوژی شبیه سازی مجازی برای انجام کار عملی استفاده می کنند.

دندان‌پزشکی یکی از پردرآمدترین شاخه‌های پزشکی به حساب می‌آید. معمولا فارغ‌التحصیلان دانشکده دندانپزشکی در انگلستان در اولین دوره پس از تحصیل بین 20 تا 40 هزار پوند حقوق سالانه دریافت می‌کنند. بعلاوه، دندان‌پزشکان به جز دریافت حقوق از این طریق با کار در مطب‌های شخصی خود سالانه حدود 90 تا 110 هزار پوند درآمد کسب می‌کنند.