سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در خارج

تحصیل در کانادا

    نظر

تحصیل در کانادا 

تحصیل در کانادا سوالی است که شاید روزی به آن فکر کرده باشید. آیا توانستید جوابی برای آن بیابید؟ کشور کانادا که به داشتن تنوع، ارزش‌های فراگیر و سطح بالای استانداردهای زندگی معروف است، در سطح بین‌المللی به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی و تحصیل شناخته می­ شود. 

مزایای تحصیل در کانادا

1. ارائه مدارک تحصیلی که در سراسر جهان معتبرهستند

علاوه بر کنترل کیفی دقیق، استانداردهای آکادمیک در کانادا بالا هستند و این یعنی آموزش شما از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود که در نتیجه آن درهای آینده به روی شما باز خواهد شد و آینده شغلی تان تحت تأثیر مثبت آن قرار خواهد گرفت. مدارک، دیپلم ها یا گواهی های صادره از دانشگاه های کانادا، در سراسر جهان معادل مدارک اعطایی از ایالات متحده و یا کشورهای مشترک المنافع است.

2. تحصیل مقرون به صرفه

با وجود آنکه کیفیت آموزش و استانداردهای زندگی در کانادا در میان بهترین های دنیا است، اما هزینه زندگی و تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی به طور کلی کمتر از کشورهای دیگر مانند ایالات متحده و استرالیا است. به همین دلیل دانشجویان اغلب ترجیح می دهند کانادا را برای رفتن به کالج یا دانشگاه انتخاب کنند.

3. جامعه چند فرهنگی

می توان گفت تقریبا کانادا کشور تمام قومیت های جهان است، بنابراین پیدا کردن غذاهای محلی و فعالیت های تفریحی مرتبط با فرهنگ های خاص کار سختی نیست.

4. محیطی سالم و امن

ممکن است از خوی گرم و دوستانه کانادایی ها روایت های زیادی شنیده یا تجربه کرده باشید اما شاید ندانید که سازمان ملل متحد همواره کانادا را به عنوان یکی از بهترین مکانهای جهان برای زندگی معرفی می کند. شما به عنوان یک دانشجوی خارجی، از همان آزادی هایی که کانادایی ها برخوردارند، برخوردار خواهید بود – احترام به حقوق بشر، برابری و جامعه ای پایدار و صلح آمیز.

5. آموزش زبان در کلاس جهانی

آیا می دانستید که کانادا یک کشور دو زبانه است و در آموزش زبان پیشروی جهان است؟ از آنجایی که تدریس زبان فرانسه و انگلیسی به عنوان زبان اول و دوم بخشی جدایی ناپذیر در سیستم تحصیلی کانادا است، شما قادر خواهید بود در حین تحصیل در کانادا تسلط و توانایی خود را در هر دو زبان بهبود بخشید.

6. زندگی هیجان انگیز در پردیس دانشگاه

پردیس دانشگاه های کانادا برای تحصیلات عالی (Post-Secondary) نه تنها به جدیدترین تکنولوژی پیشرفته مجهز است، بلکه شمار زیادی از امکانات مدرن دیگر نیز در آن مورد استفاده قرار می گیرد. این پردیس ها  فرصت های زیادی برای یادگیری و فراغت فراهم می کنند؛ از امکانات ورزشی با سطح کیفی المپیک گرفته تا سالن های کنسرت عمومی و گالری های هنری. علاوه بر این، فرصت ملاقات با افرادی با طرز تفکر مشابه و کسب تجربه های ارزشمند از طریق شوراهای صنفی دانشجویان، رادیو، روزنامه و کسب و کار از دیگر مزیت های این پردیس ها است.

 7. فرصت های پژوهشی نوآورانه و فراوان

از آنجایی که تحقیق و پژوهش ( Research ) یکی از اجزای کلیدی تحصیلات عالی کانادا است، شما فرصت زیادی برای متصل شدن به بخشی از این جنبه پویای تحصیل در کانادا خواهید داشت. در کانادا، دولت و صنعت باهم از فعالیت های پژوهشی حمایت می کنند از جمله: صنعت مخابرات، صنعت پزشکی، صنعت کشاورزی، صنعت فناوری رایانه و صنعت علوم زیست محیطی.

8. سرزمین ممکن ها

محیط آکادمیک بسیار پویا و عملی کانادا به شما این امکان را می دهد که نه تنها در تحلیل و ارتباطات دانش و مهارت کسب نمایید، بلکه چگونگی بیان ، نشان دادن خلاقیت و ارتقای اعتماد به نفس را نیز خواهید آموخت! دبیران و استادان دانشگاه همواره در دسترس و مشتاق کمک در درس ها هستند، و موضوعات تحصیلی به گونه ای طراحی شده اند که تعالی آکادمیک را با تعامل و همکاری در کلاس درس تلفیق می کنند.

9. امکان مهاجرت

آیا می دانستید که بعضی از دانشجویان بین المللی که دارای مدارک تحصیلی از کانادا هستند و تجربه کار در کانادا دارند می توانند تقاضای اقامت دائم در کانادا را داده بدون اینکه مجبور به ترک خاک آن باشند؟


شرایط بورسیه تحصیل در کانادا

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا و برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا به دانشجویان توصیه می شود 8 تا 12 ماه قبل از پذیرش، مراحل درخواست را آغاز کنند. مهلت بورس های تحصیلی در میان موسسات متفاوت است. تعداد این بورسیه ها به نسبت بورسیه های آمریکا، انگلستانو استرالیا که در دسترس دانشجویان بین المللی هستند، بسیار کم است. بعضی از بورسیه های دولتی کانادا عبارتند از:

  •  بورسیه Banting برای تحصیلات تکمیلی- این بورسیه برای کمک به دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مقطع  کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های علوم طبیعی و اجتماعی و یا در زمینه تحقیقات بهداشتی قرار داده شده است.
  •  کمک هزینه های دانشجویی کانادا برای برنامه های کارشناسی ارشد : بورسیه های تحصیلی کانادا معمولا برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در یک (CGS-M اختصاصی) می باشد.
  • بورسیه پژوهش IDRC– بورسیه های تحصیلی دولت کانادا برای دانش آموزان کشورهای در حال توسعه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا پژوهش در سطح دکترا در یک دانشگاه به رسمیت شناخته شده در کانادا است.
  • مبلغ بورسیه و فاند تحصیلی کانادا بسته به دانشگاه انتخابی شما متفاوت می باشد. و بسته به مقدار کمک هزینه تحصیلی شهریه دانشجویان بورسیه کانادا به طور کامل چشم پوشی میگردد یا مقداری از آن کسر میگردد.
  • بورسیه های تحصیلی کارشناسی ارشد -NSERC  انواع کمک هزینه تحصیلی دولت کانادا، کمک های مالی و برای دانش آموزان برجسته از لحاظ علمی، برای انجام تحصیل در رشته های علوم طبیعی و مهندسی در یک دانشگاه معتبر کانادا ارائه میگردد.
  • کمک هزینه های دانشجویی Vanier  کانادا – کمک هزینه تحصیلی دولت کانادا برای دانشجویان دکترای بین المللی، برای تحصیل در یک دانشگاه معتبر کانادا می باشد.


هزینه تحصیل در کانادا 2018

هزینه تحصیل دانشجویان خارجی در بسیاری از کشورها بالا است، اما هزینه‌ تحصیل در کانادا در مقایسه با انگلستان، استرالیا و ایالات‌متحده نسبتاً پایین است.

این بدان معنی است که یک دانشجوی خارجی در کانادا می‌تواند در رشته انتخابی خود در یکی از دانشگاه‌های مطرح کانادا با هزینه‌ای تقریباً معادل نصف هزینه دانشگاه‌های غیرانتفاعی همان رشته در ایالات‌متحده به تحصیل بپردازید.

شهریه تحصیل در کانادا

دانشگاه‌های کانادا، خودشان هزینه‌های خود را تعیین می‌کنند و این میزان به چندین عامل بستگی دارد: برنامه ه­ای تحصیلی، دانشجوی خارجی یا دانشجوی بومی کانادا بودن و مقطع تحصیلی دانشجو، اعم از کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی. بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار کانادا، شهریه دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه‌ها برای دانشجویان کانادایی به طور متوسط ??1/3 درصد در سال 2018-2017 افزایش یافته است. بیشترین هزینه تحصیل متعلق به استان انتاریو بود که در آن دانشجویان کارشناسی اهل کانادا به‌طور متوسط سالانه ??8445 دلار کانادا پرداخت می‌کنند.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس

اگر قصد ادامه تحصیل در سطح تحصیلات تکمیلی دارید، هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس و   تحصیلات تکمیلی معمولاً کمتر است و بسته به رشته شما متفاوت است. بر اساس اطلاعات مرکز آمار کانادا متوسط ??شهریه تحصیلات تکمیلی در سال تحصیلی 2018-2017 برابر با 16252 دلار کانادا حدوداً معادل 13250 دلار آمریکا است.

همان‌طور که در سراسر جهان مرسوم است، شهریه رشته MBA اجرایی، گران‌تر از سایر رشته‌ها است و به‌طور میانگین سالانه در حدود 51891 دلار کانادا (42440 دلار آمریکا) است، درحالی‌که شهریه MBA های معمولی به‌طور متوسط ??29293 دلار کانادا (حدود 23900 دلار آمریکا) است.